Гугъл използва над 200 фактора за класиране на сайтовете при търсене на определена ключова дума и ключов израз.

Много от факторите, важни за SEO оптимизацията и класиране на резултатите са абсолютно доказани, за други има частични доказателства а за трети направо се спекулира, но бихме могли да анализираме, че чякои от тях са по-важни от други и имат по-голямо и бързо въздействие върху подреждането при класиране на резултатите.

Домейн фактори (не са подредени по важност)

  1. Държавно разширение на домейна (country code top-level domain или ccTLD) – ако разширението на вашия домейн е .bg, това дава сигнал на Google, че сайта е насочен за хора, които се намират в България или говорят на български и това ще ви даде локално предимство пред конкуренцията, която не отговаря на този фактор, но в глобален мащаб това би било недостатък.
  2. Историята на сайтовете: сайтовете с „чисто“ досие, се класират по-добре от сайтове, които са били наказвани по някаква причина в миналото.
  3. Ключова дума в името на домейна
  4. Ключова дума в началото на името на домейна
  5. Възраст на домейн името