Гугъл използва стотици фактори за класиране на сайтовете при търсене на определена ключова дума и ключов израз.

Много от факторите, важни за SEO оптимизацията и класиране на резултатите са абсолютно доказани, за други има частични доказателства а за трети направо се спекулира, но бихме могли да анализираме, че някои от тях са по-важни от други и имат по-голямо и бързо въздействие върху подреждането при класиране на резултатите.

Фактори за класиране (не са подредени по важност)

  1. Ключови думи в заглавието (т.н. title таг): ключовите думи и изрази в заглавието на дадена страница са важен фактор за класирането на дадена страница в Интернет търсачките;
  2. Заглавието (title таг) започва с ключовата дума или израз: според много експерти, ключовата дума и израз на която желаем по-добро класиране, трябва да бъде поставена в началото на заглавието;
  3. Страницата обхваща темата в дълбочина: колкото по-задълбочено е обхваната темата (ключовата дума), толкова по-добър шанс за добро класиране има страницата;
  4. SSL сертификат (HTTPS или HTTP): Гугъл приема наличието на SSL сертификат, като ранкинг сигнал;
  5. Заглавен таг H1: поставянето на целевата ключова дума или израз в H1 таг се приема за фактор и положителен сигнал от Гугъл;
  6. Полезно съдържание: изключително важен фактор за класиране;
  7. Социални сигнали: популярността и многото РЕАЛНИ последователи в социалните мрежи, играят роля при класиране в търсачката;
  8. Качество на съдържанието: качественото съдържание е много важен фактор, особено ако е полезно за крайния потребител;
  9. Актуализация на съдържанието: Гугъл приема изключително положително, редовната актуализация на съдържанието на даден сайт;
  10. Качествени връзки към сайта: връзките от авторитетни и тематични сайтове се приемат, като положителен фактор за класиране;
  11. Размер на актуализациите на съдържанието: Гугъл приема положително, ако актуализацията на съдържанието е в по-голям размер;
  12. Дължина на съдържанието: по-голямото количество съдържание, би трябвало да покрива темата в по-голяма степен и респективно се приема, като фактор за класиране;
  13. Ключови думи в мета описанието: без да е директен фактор, ключовите думи в мета описанието влияят за CTR (click-through rate – честотата на кликване), което е фактор за класиране;
  14. Плътност на ключовите думи: добавянето на ключовите думи и изрази в съдържанието е важно за класиране в Интернет търсачките, но прекаленото им използване ще доведе до наказание;
  15. Държавно разширение на домейна (country code top-level domain или ccTLD): ако разширението на вашия домейн е .bg (примерно), това дава сигнал на Google, че вашата страница е насочена към хора, които се намират в България  и това ще ви даде локално предимство пред конкуренцията, която не отговаря на този фактор, но в глобално класиране, би било недостатък;
  16. Домейн с точно съвпадение с ключова дума или израз: това е положителен фактор, но не изключва необходимостта от направа на качествен сайт;
  17. Ключова дума в името на домейна: въпреки, че няма влиянието, което имаше преди, все още се приема, като сигнал за релевантност;
  18. Ключова дума като първа дума в домейна: водещите експерти анализират, че ключовата дума в началото на името на домейна, има по-голяма тежест отколкото ако е добавено в края на домейна;
  19. Ключова дума в URL адреса на страницата: въпреки, че за момента няма висока стойност, това със сигурност е ранкинг фактор;
  20. Регистрация на домейна за години напред: тук логиката е, че хората, които регистрират домейните за години напред, имат сериозни планове за тях и тяхното качество;
  21. Ключова дума в поддомейна: експерите са категорични, че ключовата дума в субдомейн, играе положителна роля при класиране на същата дума;
  22. История на домейна: сайтовете с „чисто“ досие, се класират по-добре от сайтове, които са били наказвани по някаква причина в миналото;
  23. Публична или скрита WhoIs информация: приема се, че домейните, които са скрили своята WhoIs информация искат да скрият нещо от Гугъл;
  24. Възраст на домейна: към 2018 година се приема, че няма съществено значение, въпреки, че за много SEO експерти, това е важен фактор;
  25. Връзки от по-стари в регистрацията домейни: някои експерти го приемат за фактор, воден от логиката, че връзките от доказано устойчиви сайтове, би трябвало да са към ценно и легитимно съдържание;
  26. Ключова дума в URL стринга за категория: ключовата дума или израз в URL стринга на категорията, дава ясен тематичен сигнал за Гугъл и се приема положително;
  27. Страница за контакти: Гугъл препоръчва направата на такава страница, като допълнителен бонус би било съвпадение, между данните в тази страница и тези в Whois информацията на домейна;
  28. Дължина на URL адреса: прекалено дългите URL адреси не се приема положително от Гугъл;
  29. Заглавни тагове H2-H6: приема се, че освен в H1, влияние при класиране имат и H2 и H3 заглавни тагове;
  30. Дублирано съдържание: копирането / дублирането на съдържание от други сайтове е негативна практика, която се наказва от Гугъл със задни позиции на въпросната страница с подобно съдържание;
  31. Счупени връзки: счупените връзки в страниците на сайта, влияят негативно при неговото класиране;
  32. Наказан собственик в WhoIs информацията: ако собственика в имал вече наказвани сайтове, това би накарало Гугъл да накаже всички негови сайтове;
  33. Ключови ключови думи в съдържанието (LSI);
  34. LSI ключови думи в таговете за заглавие и мета описанието;
  35. Скорост на зареждане на страницата чрез HTML;
  36. Скорост на зареждане на страницата чрез Chrome;
  37. Използване на AMP;
  38. Съвпадение на съдържанието;
  39. Google Колибри;
  40. Rel = Канонично;
  41. Оптимизиране на изображенията;
  42. Актуализации на съдържанието в исторически аспект;
  43. Ключова дума и израз в първите 100 думи;
  44. Ключова дума в H2, H3 таговете;
  45. Качество на изходящите връзки;
  46. Тема на изходящия линк;
  47. Граматика и правопис;
  48. Оригинално (уникално) съдържание;
  49. Актуализация за мобилни устройства;
  50. Ползваемост на мобилни устройства;
  51. „Скрито“ съдържание в мобилни устройства;
  52. Полезно „Допълнително съдържание“;
  53. Съдържание скрито зад табове;
  54. Брой изходящи връзки;
  55. Мултимедия;
  56. Брой вътрешни връзки, сочещи към ключовата страница;
  57. Качество на вътрешните връзки, сочещи към ключовата страница;
  58. Ниво на четимост;
  59. Партньорски връзки;
  60. HTML грешки / W3C валидиране на кода;
  61. Авторитет на домейна;
  62. PageRank на страницата;
  63. Път на URL адресите: колкото по-близо до първа страница, толкова по-добре за класирането на дадена страница;
  64. Човешки редактори;
  65. Категория на ключовата страница;
  66. Тагове на WordPress;
  67. Цитати и източници;
  68. Булети и номерирани списъци;
  69. Приоритет на страницата в картата на сайта;
  70. Твърде много изходящи връзки;
  71. Класиране по повече ключови изрази на ключовата страница;
  72. Възраст на ключовата страница;
  73. Удобно за потребителя оформление и дизайн на страницата;
  74. Паркирани домейни;
  75. Съдържание, което осигурява стойност и уникалност;
  76. Domain Trust / TrustRank;
  77. Архитектура на сайта;
  78. Наличие на карта на сайта;
  79. Време на продължителна работа (Uptime) на сайта;
  80. Географско местоположение на сървъра;
  81. Условия за ползване и страници за поверителност;
  82. Дублирана информация в мета описанието;
  83. Интегрирана навигация на страниците (pathway);
  84. Оптимизиран за мобилни устройства;
  85. Ползваемост на сайта;
  86. Използване на Google Анализ и Google Search Console;
  87. Потребителски рецензии / Репутация на сайта;
  88. Брой връзки от началната страница на домейните;
  89. Брой връзки от различни IP адреси от клас C;
  90. Брой на свързаните страници;
  91. Текст на беклинка;
  92. Alt таг (за изображения);
  93. Връзки от .edu или .gov домейни;
  94. Авторитет на домейна, в който има връзка към сайта;
  95. Връзки от конкурентни сайтове;
  96. Връзки от „Очаквани“ уеб сайтове;
  97. Връзки от сайтове с лоша репутация;
  98. Връзки от потребители без регистриран акаунт;
  99. Връзки от реклами;
  100. Връзки от началната страница;
  101. Връзки от тип Nowfollow;
  102. Разнообразието от типовете връзки;
  103. „Спонсорирани връзки“ или други негативни думи около връзката;
  104. Контекстуални връзки: връзките, които се намират в самото съдържание, имат повече тежест от връзките, които са отделени от съдържанието;
  105. Връзки от страници с прекомерни 301 пренасочвания;
  106. Текст на вътрешната връзка;
  107. Заглавие на връзка (title таг);
  108. Връзки от Държава TLD на референтния домейн;
  109. Местоположение на връзката в съдържанието: връзките в началото на съдържанието, имат по-голяма тежест от тези, които са по-долу;
  110. Местоположение на връзката на страница: връзките в началото на страницата, имат по-голяма тежест от тези, които са по-долу;
  111. Връзки от сайтове с релевантно съдържание;
  112. Връзки от релевантно по съдържание страници;
  113. Ключови думи в заглавието на връзките;
  114. Положителна градация от връзки към ключовата страница;
  115. Отпадане на връзките към ключовата страница;
  116. Връзки от страници с особена важност по темата „Hub страници“;
  117. Връзка от правителствени сайтове;
  118. Връзки от източник в Уикипедия;
  119. Съпътстващи събития, съвпадащи с името на връзката;
  120. Възраст на връзката;
  121. Връзки от реални сайтове срещу „фалшиви“;
  122. Връзка от сайт от който връзките се приемат, като естествени;
  123. Реципрочни връзки;
  124. Връзки за съдържание, генерирани от потребители;
  125. Връзки от страница с 301 пренасочване;
  126. Използване на Schema.org;
  127. TrustRank на сайта от който идва връзката;
  128. Брой изходящи връзки на страницата;
  129. Връзки от форумни постове;
  130. Брой думи на съдържанието в което присъства връзката;
  131. Качество на съдържанието от което идва връзката;
  132. Връзки на място (Sitewide);
  133. RankBrain алгоритъм: как потребителите работят с резултатите от търсенето;
  134. Органична честота на кликване за ключова дума;
  135. Органична CTR за всички ключови думи;
  136. Степен на отпадане;
  137. Директен трафик;
  138. Трафика от потребители, които влизат отново в сайта;
  139. Погостикинг (специфична степен на отпадане);
  140. Блокирани сайтове;
  141. Поставяне на сайта във фаворити на Chrome;
  142. Брой на коментари в сайта;
  143. Време на задържане на потребител в сайт:
  144. При определено търсене, новите страници се класират по-напред от по-старите;
  145. Многообразие на резултатите в търсенето;
  146. История на сърфирането на потребителите: колкото по-често посещавате един сайт, толкова по-напред той излиза при вас при търсене в резултатите;
  147. История на търсенията на потребителите;
  148. Представени фрагменти: снипети;
  149. Насочване по географски признак;
  150. Безопасно търсене;
  151. Ключови думи „YMYL“: качество на ключовите думи;
  152. Жалби относно DMCA: ако постъпят много сигнали, че съдържанието не е авторско;
  153. Многообразието на домейни;
  154. Транзакционни търсения;
  155. Локално търсене;
  156. Кутия „Най-нови истории“;
  157. Голям бранд: големите марки / брандове са предпочитани при определени ключови думи;
  158. Резултати при търсене от сайтовете за пазаруване;
  159. Резултати от изображенията;
  160. „Великденски яйца“ резултат;
  161. Връщане на много резултати при търсене, когато става дума за бранд;
  162. Актуализация на алгоритъма „Payday Loans“: служи за борба със спам заявки към Гугъл;
  163. Присъствие във връзката на името на бранда;
  164. Брандирано търсене: ако потребителите те търсят по името на бранда, това е положителен сигнал за Гугъл;
  165. Търсене на бранд + ключова дума или израз марка + ключови думи и израз;
  166. Известно авторство;
  167. Легитимност на социалните акаунти;
  168. Споменаване на марката / бранда в най-интересните истории;
  169. Споменаване на бранда, без връзки към него;
  170. Местоположение и офис адрес: за Гугъл е важен сигнал, че бранда има истински офис и местоположение;
  171. Панда наказание;
  172. Връзки към сайтове с лоша репутация;
  173. Пренасочвания;
  174. Изскачащи прозорци или „Разсейващи реклами“;
  175. Изскачащи прозорци, които покриват цялото съдържание при мобилни устройства;
  176. Прекалена SEO oптимизация на сайта;
  177. Безсмислено съдържание;
  178. Прекалено много реклами;
  179. Скриване на партньорски връзки;
  180. Фред ъпдейт: поразява сайтове с малко съдържание;
  181. Партньорски сайтове;
  182. Автогенерирано съдържание;
  183. Ако всички външни връзки в сайта са „nofollow“;
  184. IP адресът на сайта е маркиран, като спамерски;
  185. Спам в мета таговете: прекаленото им напълване с ключови думи и изрази;
  186. Неестествени връзки към сайта;
  187. Пингвин ъпдейт: наказва сайтове с лоши връзки към тях;
  188. Значителен процент от връзките, идващи от източници с ниско качество;
  189. Връзки от несвързани по съдържание уеб сайтове;
  190. Предупреждение за неестествени връзки;
  191. Нискокачествени връзки в директории;
  192. Връзки, идващи от т.н. Джаджи;
  193. Връзки от същия клас C IP клас;
  194. Текст на връзка, в който се съдържа думата „Отрова“;
  195. Неестествена връзка;
  196. Връзки от статии и прессъобщения;
  197. Ръчни действия;
  198. Продажба на връзки;
  199. Google Sandbox;
  200. Google Dance;
  201. Disavow Tool;
  202. Искане за преразглеждане;
  203. Схеми за временна връзка;